As telecos entran nunha espiral de subidas de tarifas que dura xa dous anos

f. fernández REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

A escalada coincidiu coas operacións de concentración no sector

04 jun 2017 . Actualizado ás 09:36 h.

Máis por máis. Así podería resumirse a estratexia comercial posta en marcha polas principais operadoras de telecomunicacións desde mediados do 2015. En que consiste? En ofrecer mellores servizos aos clientes, fundamentalmente máis datos para navegar por Internet desde os seus móbiles, pero a cambio de incrementar as tarifas. Vodafone e Orange actualizáronas tres veces nos dous últimos anos. R, catro e Telefónica, sete (catro delas só este 2017).

Segundo datos da Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC), os fogares españois gastaron ao mes un 4 % máis entre finais do 2014 e mediados do 2016 -o regulador non dispón de datos máis recentes- para pagar dous dos servizos máis comúns: o paquete dobre fixo, que inclúe telefonía, banda larga e acceso fixo; e o cuádruplo, isto é, móbil, fixo, banda larga fixa e móbil e acceso fixo. O orzamento mensual para custear o paquete quíntuplo (que suma a televisión de pagamento á oferta anterior) subiu durante ese mesmo período un 1,2 %.

O director xeral da operadora galega de cable, Alfredo Ramos, considera que non se pode falar de incrementos de prezos cando a compaña mellora a oferta. «Unha subida de tarifas sería cobrar máis polo que xa tes», aclara. Precisamente, R lanzará unha nova oferta en xullo que duplicará a velocidade de navegación a través da súa rede wifi, porque «o que nos están a pedir os clientes son máis datos en móbil», matizou Ramos. Pero aqueles que non os queiran non os terán que pagar, destacou o responsable de R. «Haberá clientes que paguen menos se queren, existirá esa opción flexible».

Non tiveron esa sorte de poder dicir non ás ofertas -salvo renunciando ao contrato e cambiando de compaña- os clientes do resto das operadoras. Fontes de Vodafone explicaron que eles revisaron as tarifas en abril pasado, pero mellorando de forma considerable os datos móbiles. «É o que nos piden os clientes», subliñaron.

A Organización de Consumidores e Usuarios (OCU) volveu a chamar á porta da CNMC para que vixíe esta fervenza de subidas de tarifas nos últimos anos. Fontes da entidade explicaron que as operadoras están mellorando unilateralmente as súas ofertas con servizos «afastados das necesidades dos consumidores, a maioría non necesitan tantos datos».

A revisión de prezos comezou no 2015 case parece que por necesidade. Rompían así varios exercicios consecutivos de tarifas á baixa. Foi a arma principal que usaron as telecos na agre batalla na que se embarcaron para captar clientes durante os anos duros da crise económica. Aínda que a utilizaron, e con éxito, á conta dos seus ingresos. Estes caeron máis dun 32 % entre o 2008 e o 2014. No 2015 estabilizáronse en 30.800 millóns. De momento, é o último dato anual dispoñible. Á caída acumulada de ingresos do sector sumouse o aumento dos investimentos no despregamento de rede e na compra de compañas. No caso de Vodafone, a de ONO , no 2014; ao ano seguinte, Telefónica quedou con DTS (Canle+) e Euskaltel con R. En febreiro do 2016 fraguou a de Jazztel por parte de Orange.

Solución: cambiar de compaña

As organizacións de consumidores lembran que se o cliente non está de acordo con pagar máis diñeiro ao mes a cambio de gozar de máis datos sen solicitalo previamente ten a opción de cambiar de compaña sen que iso lle supoña penalización económica de ningún tipo. Fontes da OCU explican que subir as tarifas dun contrato é modificar as condicións de forma unilateral, o que dá dereito ao consumidor a darse de baixa e a buscar mellor sorte noutras operadoras.

Masmóvil e as virtuais gañaron 30.000 liñas móbiles á conta das grandes

En marzo pasado, as compañas de telecomunicacións levaron a cabo algo máis de medio millón de portabilidades móbiles. É o número de clientes que se pasaron dunha operadora a outra. Son un 11,5 % máis que en febreiro, segundo os datos oficiais que manexa a Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC). En todo o 2016 efectuáronse 5,6 millóns de intercambios de liñas, fronte aos 5,5 do ano anterior. En marzo, as tres principais operadoras perderon máis clientes dos que captaron. Movistar deixouse 17.737; Vodafone, 6.041; e Orange, 7.031. Ocorreulle ao revés a Masmóvil (que agrupa a Pepephone e Yoigo), que acabou o mes cun saldo positivo de 19.335 clientes. O resto das operadoras móbiles virtuais (OMV) fixérono con 11.474 máis. A pesar deste transvasamento cara ás pequenas, as grandes manteñen a hexemonía no negocio: Movistar conta con 15,3 millóns de liñas de móbil en España; Vodafone, con 14 millóns; e con 13 millóns Orange. Fronte a elas, Masmóvil, con 4,4 millóns, e o resto das OMV, con 4,1.

A CNMC acaba de aprobar novas condicións ás operadoras para que simplifiquen os trámites que esixen aos clientes para efectuar a portabilidad. Así, a partir do 20 de novembro, só será preciso achegar o DNI.

Competencia detectou falta de información por parte das telecos aos abonados e por iso obrigaraas a explicar ao usuario o procedemento detallado para cancelar no que deberán especificar que a portabilidad é gratuíta.