O comercio galego saca peito en pleno estancamento das vendas en España

Manoli Sío Dopeso
m. sío dopeso VIGO / LA VOZ

ECONOMÍA

Índice general del comercio minorista
La Voz

Galicia lidera o crecemento do negocio minorista, con 29 meses seguidos á alza

30 may 2017 . Actualizado ás 12:07 h.

Galicia volve saír de compras, e faino con máis ganas e mellores balances de caixa que en boa parte do país.

As vendas do comercio minorista galego levan xa 29 meses seguidos de crecemento, algo que só ocorre en dúas comunidades de forte tirón turístico como son Baleares e Canarias. A este bo dato ha contribuído o balance de abril, mes marcado pola Semana Santa, que sitúa Galicia entre as cinco primeiras autonomías, cun incremento do negocio do 1,4 %; mentres que no conxunto de España o sector minorista volve tropezar (igual que en xaneiro e febreiro) e retrocede un 1 %, segundo o INE.

Chama a atención que a afluencia turística que acompaña a celebración relixiosa non se traduciu en negocio para comunidades como Andalucía, que facturou en abril un 0,3 % menos. Aínda que o dato máis sorprendente é a caída das vendas do 5,7 % rexistrado no País Vasco. 

Cadea de aperturas

En Galicia hai mercado, e iso fai que as cadeas nacionais e estranxeiras sigan anunciando aperturas. Entre as máis recentes, Mango, coa súa nova aposta en Pontevedra; Florentino, na Coruña (abrirá en maio); ou o grupo Calzedonia, coa súa filial Tezenis, tamén na Coruña, son algúns exemplos.

Os analistas do retail insisten na tese outras veces repetida de que Galicia partía desde máis abaixo na carreira cara á recuperación, e por iso é polo que as vendas sigan en alza. Desde o Foro Económico de Galicia mantense tamén a teoría de que o aumento do consumo e a súa repercusión nas vendas minoristas non é máis que un reflexo da actividade económica que, segundo os seus datos, creceu un 3,6 % en marzo, respecto ao mesmo mes do ano anterior. 

Crece o emprego

No pequeno comercio, a sorte vai por barrios, pero, en xeral, o sector móstrase animado. «A xente ten máis confianza, percíbese máis alegría e xa van case 30 meses de aumentos interanuais no volume de negocio, tras o longo período de crise», afirma, o presidente da Federación Galega de Comercio, José María Seijas. O aumento das vendas ten unha repercusión directa sobre o emprego, que en abril creceu un 1,4 %.

Aínda así, o sector galego opina que as vendas poderían ser moito mellores. Non están conformes os comerciantes cos resultados que está a guindar a desregulación no período de rebaixas, que se produciu hai xa 5 anos, e que permite campañas de descontos fóra dos períodos tradicionais. 

Rebaixas fóra de control

Alarmada pola caída das vendas nun mes tradicionalmente bo como adoita ser abril, onte a Confederación Española de Comercio (CEC), é dicir, a patronal española, reaccionou solicitando «un novo calendario que fixe os períodos de rebaixas».

O pequeno comercio liga a inestabilidade que está a padecer na maior parte do país ao efecto que está a ter a desregulación. «O adianto das últimas rebaixas de inverno a plena campaña de Nadal rompeu a tendencia positiva, dificultou a venda do stock e prexudicou o inicio da tempada primavera-verán», argumentou García Izquierdo nun comunicado.

Pero a batalla parece perdida porque, fronte ás cadeas de distribución que fan ofertas a diario, as rebaixas tradicionais perderon o sentido. 

Adaptarse ou morrer

«Se o pequeno comercio quere seguir sendo competitivo terá que adaptarse ás esixencias do mercado. As vendas que se están experimentando en días como o black friday, cibermonday, os días sen IVE ou a mid season son tan altas que confirman que a gran maioría dos usuarios prefiren este tipo de ofertas ás rebaixas típicas de xaneiro e xullo», explican desde Anged, a patronal das grandes superficies.

Tres empresas de moda, unha delas galega, chegan hoxe á fase final da poxa da marca téxtil Caramelo

Márcaa Caramelo está a piques de ter novo dono. A insignia, emblemática do movemento Galicia Moda dos oitenta, resistiu a un concurso de acredores no ano 2013, e rexurdiu en mans de Inveravante (adquiriuna no 2007) ata que volveu entrar nos xulgados, en novembro do 2016, esta vez para a súa liquidación.

Agora está en venda. O seu valor está marcado en 2 millóns de euros, pero o prezo de saída se ha ir rebaixando ata os 400.000 euros. «Segue sendo demasiado alto, porque xa non está no mercado», opinan fontes que estiveron interesadas na poxa. Tras a criba dunha decena de ofertas, quedan tres ofertantes, unha empresa téxtil galega e dúas cadeas de ámbito nacional. Ningunha das cifras que puxeron sobre a mesa supera a suma de 100.000 euros por levar márcaa Caramelo. 

Ninguén dá máis

Ante o escaso apetito pola firma, e confiado en que pode existir posibilidade de mellora, o administrador concursal abriu un novo prazo para que estas tres empresas eleven as súas ofertas. Vence hoxe, 30 de maio, e todo apunta a que o resultado desa subastilla quedará moi por baixo dos 400.000 euros, a pesar de que a última tenda desta empresa pechou as súas portas hai pouco máis dun mes; e a insignia segue viva na mente do segmento de mercado ao que sempre estivo dirixido (muller, de máis de 35 anos, de poder adquisitivo medio ou alto). 

«Facer unha marca e conseguir que perviva no tempo, mesmo en situacións adversas, debería axudar a sumar algún díxito no prezo dos ofertantes», din fontes do sector, que consideran que sería un erro que o futuro propietario de Caramelo apartásese do segmento de mercado co que xa está identificado esta insignia veterana.

As posibilidades de que, finalmente quede en Galicia reducíronse considerablemente, despois de que o sector galego desistise de sacar adiante unha oferta conxunta.

Agora, só unha empresa da comunidade, que pide anonimato ata que non se fagan públicas as ofertas, figura entre as tres opcións finais. Kangaroos, a través da sociedade Equus Hispalis, é o seu principal rival.