A aeronáutica galega engánchase ao novo bum dos reactores privados

Manoli Sío Dopeso
m. sío dopeso REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

La aviación ejecutiva en España
La Voz

Introdúcese no segmento con pedidos de Bombardier, Embraer ou Airbus Helicopter

07 may 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

Viaxar en avión privado pode ser un luxo, un capricho ou unha necesidade. Superada a crise, a mellora das marxes de beneficios e os protocolos de seguridade -endurecidos pola ameaza terrorista- fixeron rexurdir este pequeno segmento da aviación civil, que vive un bum de pedidos en todo o mundo.

A modo de exemplo, a brasileira Embraer, unha das maiores fabricantes de aeronaves do mundo, entregou o ano pasado 63 unidades do Phenom 300, o reactor de negocios máis vendido do mundo; e no primeiro trimestre do 2017 despachou outros 18 aparellos. Traballar nesta división de negocio co construtor brasileiro, que ten unha planta de ensamblaxe en Portugal , é un dos principais obxectivos que se marcou o Consorcio Aeronáutico Galego, que fará unha visita comercial á base lusa de Évora a finais de maio.

Pero os primeiros pasos da aeronáutica galega na aviación executiva xa están dados. Empresas do sector xa conseguiron paquetes de traballo para algunhas das compañas especializadas no segmento dos reactores e helicópteros para viaxes privadas.

Na nómina de clientes das empresas do consorcio figuran xa, ademais de Embraer, Airbus Helicopter (para a planta de Illescas), Augusta Westland (británica), Bombardier (canadense), Gulfstream Aerospace (estadounidense, filial de Xeneral Dynamics) ou Israel Aerospace Industries (IAI), a principal industria aeronáutica deste país, e boa coñecedora do sector galego, porque elixiu o aeródromo de Rozas para probar o seu dron militar.

«De momento estamos a falar de pequenos pedidos, de colaboracións puntuais, pero é un dos nosos nichos de mercado preferentes, porque está a crecer de xeito moi forte», explican fontes do consorcio. 

Hai capacidade

Que achega o sector galego á aviación executiva? «As capacidades son as mesmas que achegamos ao sector en xeral. O noso potencial está nos materiais compostos, electrónica e electricidade, software, fabricación de aeroestructuras e utillaje», precisa o consorcio galego, integrado por 31 empresas asociadas, que sosteñen un milleiro de empregos.

José Ramón Deas, presidente da aeronáutica Laddes Work (Ourense), explica que o principal inconveniente é que todo o mercado para esta división está fóra de España, o cal obriga a un maior esforzo comercial. Destaca o empresario que existen máis posibilidades de crecer dentro deste segmento. «O negocio das personalizaciones aínda está por explotar. Trátase da adaptación de interiores e reconversión dos aparellos, que é algo que teñen que facer empresas aeronáuticas acreditadas, pero aquí aínda non se está facendo, porque aínda ten que crecer moito o parque de avións de negocios», asegura Deas. 

Un 1,5 % de avións executivos

O Rexistro de Matrículas de Aeronaves Civís español, actualizado a data de decembro do 2016, recolle a existencia de 7.081 aparellos privados, entre ultraligeros, helicópteros, avións, planeadores e globos. Só un 1,5 % desa cifra correspóndese con avións executivos, dun total de oito marcas comerciais rexistradas: Beechcraft Hawker, Global Expres, Challenger, Learjeat, Citation, Falcon, Boeing e Gulfstream.

«O Global Express XRS e o Gulfstream G550 son os preferidos polos empresarios españois, aínda que hai algunhas compañas que empezan a apostar polo G650», segundo Gebta, unha organización empresarial de referencia en materia de viaxes de empresa en España. 

A flota do Ibex

Ambos son avións que compiten no mercado dos reactores privados, capaces de estar no aire 13 horas sen encher e cuxo custo medio aproximado supera os 50 millóns de euros -o prezo de adquisición oscila entre os 10 e os 200 millóns de euros e está vinculado ao tamaño do avión, ao tipo de motor e a configuración interior, entre outros factores-. Precisamente, son estes dous modelos de aeronaves os máis usados entre os directivos españois.

En España, 18 compañas do Ibex 35 dispoñen dos seus propios reactores executivos. Entre elas, Telefónica, Iberdrola, Banco Santander ou Repsol.

Segundo as cifras que manexa o sector, a flota de avións executivos con matrícula española rolda o centenar e un 30 % dos seus desprazamentos son transoceánicos. Os modelos máis comúns son os reactores moi pequenos (ata cinco pasaxeiros e 2.000 quilómetros de alcance) e os de tamaño medio (ata nove pasaxeiros e 5.500 quilómetros de alcance).