«China virá facer coches a Europa e, por que non, a Galicia»

Manoli Sío Dopeso
m. sío dopeso REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

«España é a mellor opción de investimento europeo para os chineses, pero eles aínda non o saben», afirma

05 may 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

Pedro Nueno (Barcelona, 1944) ademais de ser un afamado experto en automoción é, probablemente, un dos académicos españois que máis sabe de China . Enxeñeiro, doutor en Economía, consultor, profesor do IESE e copropietario da maior escola de negocios de China (a CEIBS de Shanghái), acaba de presentar o seu último libro, Grazas, China . Onte, analizou en Santiago as estratexias de negocio de grandes empresas.

-No seu libro «Grazas, China » vaticina unha gran saída de empresas dese país cara a Europa no horizonte do 2020. O que estamos a ver en España e en Galicia é só o principio?

-O investimento chinés en España crece, pero aínda non é moi grande. Hai moitas compañas moi importantes que queren saír ao mundo, porque ven que o seu modelo de negocio funciona e queren estendelo.

-Pero case sempre buscan «oportunidades», empresas en situación económica débil, para investir ou compralas.

-Un comprador americano faría o mesmo. É a lei do mercado. Unha vez adquirida a empresa, apostan sempre por potenciar e por abrir o seu negocio á exportación. Saben facelo, e contan para iso con compañas especializadas en asesoramento e mediación por todo o mundo.

-Apuntan a todos os sectores: en Galicia teñen unha conserveira, unha calderera e non teñen o Celta porque o equipo se botou atrás.

-Os sectores con maior peso en España son os que máis interesan ás empresas chinesas, como alimentación, o inmobiliario ou o diagnóstico médico. España é, probablemente, a mellor opción de investimento europeo para os chineses. O único problema é que eles aínda non o saben, non nos coñecen ben. Porque para un chinés Europa é Francia e Alemaña. Cando descobren o noso país quedan encantados, ata o punto de comprar pisos e ata clubs de fútbol, como o Espanyol; empresas de alimentación ou edificios emblemáticos.

-No medio cóanse casos como o do magnate Sam Pa, que chegou a Galicia cun gran afán investidor, e acabou detido e encarcerado no seu país.

-Non coñezo o caso. Pode haber comportamentos incorrectos, pero a corrupción e a falta de ética pódense ver en moitas partes. Hoxe aquí penalizamos cousas que non hai tanto tempo considerabamos normais, como o pagamento de comisións. Tamén en China , e alí son rápidos en xulgar e executar.

-Hai dirigismo estatal nos investimentos?

-Non o creo en absoluto. Non creo que o Estado chinés díxolle a Li Shufu, o presidente de Geely, que comprase Volvo. Tras a compra, Volvo ampliou a súa produción en China e Europa, onde ha geneado 10.000 novos postos de traballo nos últimos 5 anos. Os taxis de Londres fabrícaos Geely en China e véndense ao Reino Unido.

-E a automoción? Ve probable unha fábrica de coches chinesa instalada en Europa? -Teñen máis interese en que os construtores vaian alí, pero China terá centros de produción de coches en Europa.

-E a Galicia?

-E por que non? Temos a mellor industria de compoñentes, os terreos, a tecnoloxía e unha boa conexión por barco. Para que haxa automoción na periferia de Europa ten que haber calidade e competitividade, e Galicia, sen ter centros de decisión, o ha demostrando con resultados brillantes. Por suposto.