A automoción galega factura 8.200 millóns, o mellor dato en 8 anos

Manoli Sío Dopeso
m. sío dopeso VIGO / LA VOZ

ECONOMÍA

XOAN CARLOS GIL

Os provedores xa só fabrican un 35 % para PSA, e optan a pedidos dos 14 lanzamentos previstos en España no período 2016-2017

15 mares 2016 . Actualizado ás 05:00 h.

O sector galego da automoción está integrado por PSA Peugeot Citroën e un anel de provedores formado por 106 empresas. Este conglomerado industrial acadou no 2015 unha facturación de 8.200 millóns de euros, un 8,2 % máis que no anterior exercicio, e a maior suma dos últimos oito anos.

Os motivos deste repunte hai que buscalos tanto no fabricante francés, que elevou a súa produción un 7 % no pasado exercicio (407.000 vehículos); como na rede de provedores de compoñentes, que logrou aumentar o seu peso no sector fóra de Galicia, gañando contratos con outros fabricantes.

Ceaga, o Clúster Galego de Automoción de Galicia, explicou onte que, das 106 empresas que o forman, 91 envían o seu produtos ao estranxeiro, «un feito ao que se engaden as implantacións no exterior de compañas de compoñentes con sede en Galicia como, por exemplo, Aludec, Cablerías Auto ou Grupo Copo», di o clúster.

Por países, Arxentina, Francia, Portugal, Alemaña, o Reino Unido, China , Estados Unidos, Italia, Turquía e Polonia foron durante o 2015 os principais clientes da automoción galega, que cifra en 155 millóns de euros o investimento realizado no pasado exercicio (640 millóns, nos últimos tres anos), para competir polos contratos dos principais fabricantes, á marxe de PSA Peugeot Citroën, que xa só supón entre un 35 e un 40 % da súa carga de traballo.

O triplo de emprego que PSA

«Unha alta porcentaxe destes investimentos realizáronos as empresas de compoñentes co obxectivo de prepararse para os 14 novos lanzamentos que se agardan na Península para o período 2016-2017», precisou Ceaga.

Outro dato positivo do balance do 2015 para o sector galego do automóbil é o do emprego. O clúster fala de case 1.000 novos postos de traballo, que elevan o persoal total a 19.100.

Desta cifra, 5.700 corresponden á fábrica de PSA Peugeot Citroën de Vigo, e 13.400 á rede de provedores, que foi onde se incrementou o emprego, xa que PSA reduciu o seu persoal cun ERE de extinción para 150 maiores de 58 anos.

Estas cifras permiten concluír que, mentres o fabricante francés perde peso como xerador de emprego no sector -hoxe previsiblemente aprobarase un novo ERE voluntario de extinción aberto a 400 empregados-, a industria de compoñentes xa case triplica en número de empregados ao que ata hai menos dunha década foi o seu único cliente.

Segundo Ceaga, cunha facturación que equivale ao 15 % do PIB de Galicia e co 31 % do total das exportacións da comunidade, a industria da automoción galega representou no 2015 «preto do 15 % da produción nacional de automóbiles».

O centro de Vigo de PSA Peugeot Citroën foi a segunda planta con maior produción de España, só superada por Seat-Martorell en Barcelona. Para o 2016, a multinacional francesa avanza un volume de fabricación que rozará de novo as 400.000 unidades.