José Murado acumula un centenar de ralis ás súas costas

LALÍN

Cedida

Estivo xa ás ordes de trinta pilotos distintos desde o 2008 e nunca lle tentou coller o volante e competir

16 jul 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

Os hados se confabularon para celebrar ao grande unha cifra tan sinalada como o centenar. Non falamos de anos senón de ralis con participación do copiloto de Forcarei, José Murado. Festexaba esa cifra redonda coa vitoria no Rali do Condado a pasada fin de semana, a bordo do Mitsubishi Lancer Evo de Alberto Meira. Aos seus 31 anos, Murado leva desde o 2008 exercendo unhas tarefas que van moito máis alá do famoso nivel a viva voz dentro do coche. Compartiu vivencias cunha trintena de pilotos, asegurando que nunca lle picou a espiral de conducir esas máquinas.

A José Murado sempre lle gustou o mundo do motor, os coches. Leva case unha década vinculado aos ralis desde que debutará con outro forcaricense, Manuel Filloy, a bordo dun Mitsubishi Evo 6. Facíao no Rali do Cocido de Lalín do 2008. Por certo, cun excelente sétimo posto na xeral. Desde entón decenas e decenas de carreiras compaxinando os campionatos galegos e o nacional, tanto de terra como sobre asfalto. Pero o seu calendario intensificouse de forma especial nos dous últimos anos, con vinte e un ralis cada un. Atesoura dúas vitorias absolutas, nun Ralisprint en Cantabria e a recente con Alberto Meira no Condado.

«Non me considero un piloto frustrado, algo que adoitan achacar a quen estamos no outro asento, pensando que se chega ao copilotaje de rebote; a min sempre me gustou ese rol», explicaba Murado. Como afronta cada proba? Parece un labor moi específico pero en equipos sen uns medios espectaculares, ao copiloto tócalle un traballo moito máis alá da verificación dos tramos para dar as oportunidades indicacións ao piloto. «Temos ao noso cargo toda a chamada loxística, desde hoteis, viaxes ou comidas a planear os adestramentos, verificar o trazado, recoller as anotacións sobre a carreira, percorrer as estradas,...», conta o forcaricense.

Se lle preguntas por coches, Mitsubishi leva a palma en múltiples modelos e versións, ademais de competir en distintas categorías de coches. O nivel da máquina inflúe substancialmente nos resultados, cualificando de moi meritoria a última vitoria no Rali do Condado e soñando para o futuro cun R5 para plantar cara aos rivais. No seu primeiro ano con Alberto Meira, destaca a inxección de moral que supuxo ese primeiro posto, que lles permite manterse na pelexa polo galego de ralis fronte a rivais con monturas en teoría superiores.

José Murado garda especial cariño do seu primeiro rali: «Tivemos que traballar moito desde bastante tempo antes do Cocido e ao final conseguimos uns bos resultados que supuxeron a culminación a ese soño; recordo con cariño eses inicios, o esforzo recompensado». Xa estivo nunha proba valedoira para un mundial, en concreto no 2011 no Rali de Cataluña, así como en Canarias, puntuable para o europeo. Recoñece que a nivel organizativo se dá un salto substancial, non só en quilometraxe da proba, «cuns medios espectaculares».

Cun centenar de rali ás súas costas, Murado soña con polo menos outros cen máis. Na súa folla de ruta está unha proba de terra en Cervera a principios de setembro co piloto asturiano Roberto Rozada. E é que traballa con cinco pilotos distintos durante a tempada. Todo un reto porque, como di, «cada un ten as súas teimas, a súa forma de traballar, as notas son moi diferentes entre un e outro; toca ser moi camaleónico no sistema de traballo en función do equipo co que compitas».

Como exemplo dese vórtice en que ás veces se converte a vida de José Murado podemos contar que competiu durante seis fins de semana seguidas con tres pilotos diferentes. Sumou dúas probas en asfalto, dous de vehículos históricos, un do galego e outro do valenciano. Pero trátase da súa paixón, que lle leva a sumar uns 3.000 quilómetros cronometrados ao ano, sen contar os neutralizados, as verificacións, as horas de oficina e planificación,... Pero di ter corda e cadernos para longo.