Kusturica na súa rica salsa

miguel anxo fernández

CULTURA

O cineasta serbio recorre na súa nova película ao humor absurdo e consegue crear un imaxinario propio que remonta ao seu mellor cine, lindando en momentos coa caricatura

22 jul 2017 . Actualizado ás 09:55 h.

Aquel Kusturica que, antes de entrar no século XXI, sorprendíanos con cada filme, a pesar de repetirse como a cebola, evolucionou a un autor prisioneiro de si mesmo, dos seus neuras e os seus tics, pero tamén máis libre, máis desprejuiciado, consciente de que o seu cine, como o dun Woody Allen, un Almodóvar ou un Tim Burton, ten aos seus incondicionais coreándolle calquera ocorrencia, conscientes de que sempre haberá unha físgoa para unha xenialidade ou, se se prefire, para as súas butades surrealistas. Lémbrense o seu Papá está en viaxe de negocios (1985), O tempo dos xitanos (1989), Underground (1995), Gato negro, gato branco (1998) e algunhas outras. Un fixo en Cannes, Venecia e Berlín, con varios galardóns no seu palmarés. Ademais, músico. Aínda que apegado ao folclore e á tradición serbia, primeiro foron os seus queridos xitanos -que son a súa comunidade- e despois a guerra dos Balcáns, que tocou en varios filmes e que de novo asoma en En a Vía Láctea, outra vez recorrendo ao humor absurdo e creando un imaxinario propio que remonta ao seu mellor cine, aínda que por momentos linde coa caricatura.

Asistes á proxección sen saber cal será a escena seguinte, que xiro tomará o guion, máis aló dese tolo feliz e inxenuo que diariamente baixa da súa casa ata a trincheira veciña, entre unha ensalada de tiros inimigos, para levarlles leite aos paisanos reconvertidos a soldados. A chegada de Monica Bellucci cambiará a súa vida e desde aí a propia película se espesa, aínda que talvez máis lírica e emotiva, nun devir de situacións coa súa clímax nunha carnicería… bovina. Os animais, todo un curioso abano de incondicionais, desde un falcón danzarín a unha fiel serpe. De Kusturica non agardaba outra película distinta. Por sorte para o cine, mantén a súa capacidade para sorprender, aínda repetíndose. É cineasta en permanente ebulición aínda que a salsa sexa a mesma. Se el mesmo asume o personaxe de Kosta, é porque comparte o seu universo. Perfecto, é outro Kusturica, talvez non tan brillante como outros, pero por moitos anos, mestre.

Ficha técnica

«ON THE MILKY ROAD». Finlandia, Suecia, Dinamarca, Alemaña, EE UU. 2016. Director: Emir Kusturica. Intérpretes: Monica Bellucci, Emir Kusturica, Sergej Trifunovic, Pedrag Miki Manojlovic, Bajram Severdzan. Drama. 125 min.