A finlandesa Ahtila mostra no MAC a súa visión da natureza

Rodri García A Coruña / LA VOZ

CULTURA

CESAR QUIAN

A artista e cineasta expón fotografías, videoinstalaciones e debuxos nun traballo que compón, di, «dramas humanos»

28 abr 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

A natureza do seu país, Finlandia, influíu na súa obra artística, «absolutamente, definitivamente; tamén é a miña natureza coa Natureza, sempre necesitei do bosque e dos cans. Sería interesante saber por que para min é tan importante ter un can, ter esa compaña». Isto dicía onte Eija-Liisa Ahtila no Museo de Arte Contemporánea Gas Natural Fenosa (MAC) da Coruña onde esta artista e cineasta mostra o seu traballo baixo o lema Dramas humanos. Faino con fotografías, debuxos e videoinstalaciones. Entre estas últimas, hai unha que ocupa a maior sala da exposición: «Horizontal é unha imaxe en movemento en seis canles dunha pícea viva. A obra ten como obxectivo mostrar a árbore na súa totalidade, mantendo no posible o seu tamaño e forma reais. [...]. A obra é o retrato dunha árbore, un rexistro da súa existencia como organismo vivo, ou talvez máis exactamente, unha mostra da dificultade de percibir e rexistrar unha pícea cos métodos de documentación visual inventados polos humanos», explicaba a artista, que sinalaba a súa intención de difundir máis a importancia da natureza, «que non lla estamos dando», advertía.

Os cans morden é o título dunha rechamante serie de fotografías da exposición, que estará aberta ata o próximo 10 de setembro; está feita nos anos noventa e «recolle a imaxe dunha muller imitando, con diversas posturas, a linguaxe corporal dun can. Estirada, agachada, suplicante… [...] Ahtila móstrase ambigua acerca da persoa retratada nestas fotografías, que se nega a identificar. Nin sequera confirma a autoría do traballo», explican os organizadores da mostra. Tamén destacan da creadora finlandesa as súas películas e instalacións fílmicas -«que comprenden pezas xa emblemáticas como The Annunciation / A Anunciación de María, Where is Where / Onde está onde ou The House / A casa»- nas que investiga os procesos de percepción e atribución de significado, en ocasións desde perspectivas temáticas e culturais concretas, como o colonialismo, as crenzas relixiosas ou o ámbito da biopolítica. A artista falaba onte sobre A Anunciación, unha instalación de tres imaxes proxectadas nas que recrea, localizándoo no presente, «un dos motivos centrais da iconografía cristiá, tomando como punto de partida o evanxeo de Lucas». De todos os xeitos, Ahtila indicou que detrás deste traballo non había unha cuestión relixiosa, xa que ela é luterana, «aínda que non imos moito á igrexa», senón dun achegamento á percepción e o coñecemento.