A piratería descendeu un 4,2 % en España en 2016, pero non en música e libros

EFE

CULTURA

EFE

O 47 % dos enquisados argumentan que acceden a contidos pirateados porque os orixinais son «moi caros»

25 abr 2017 . Actualizado ás 20:33 h.

A piratería descendeu en España en 2016 un 4,2 % respecto ao ano anterior, aínda que en sectores como a música ou os libros esta porcentaxe aumentou, segundo despréndese do informe do Observatorio da piratería e hábitos de consumo de contidos dixitais 2016.

Como mostra este documento elaborado pola consultora GfK e presentado este marttes pola Coalición de Creadores e Industrias de Contidos e LaLiga, o ano pasado houbo 4.128 millóns de accesos ilegais a contidos, un 4,2 % menos que en 2015, por valor de 23.294 millóns de euros.

Pero este descenso contraponse co aumento do 6,8 % (chegando aos 1.783 millóns de euros) da ganancia que deixaron de obter as industrias culturais e de contidos, sinala o informe.

O 47 % dos enquisados argumentan que acceden a contidos pirateados porque os orixinais son «moi caros». Ademais, entre os motivos expostos destacan tamén a «rapidez e facilidade de acceso»(42 %); «xa pago a miña conexión a Internet» (47 %); e «non pagamento por un contido que posiblemente logo non me guste» (37 %).

Respecto da forma de acceso, os buscadores son as principais vías para chegar a contidos ilegais, cun 78 %, e é Google o utilizado en nove de cada dez accesos a contidos piratas.

A directora xeral da Coalición de Creadores, Carlota Navarrete, afirmou que para loitar contra a piratería piden ao Goberno «máis inmediatez», «procedementos máis áxiles» e unha maior dotación de «recursos» humanos e económicos na sección II da Comisión de Propiedade Intelectual.

Navarrete adiantou que este ano se «podería» experimentar unha melloría respecto de 2016, aínda que todo dependerá de que a resposta por parte da administración pública «acompáñelles».

Pola súa banda, o director xeral de Industrias Culturais e do Libro, Óscar Sáenz de Santa María, expresou que o descenso do máis do 4 % da piratería é unha «lombeirada definitiva» para facer chegar a «mensaxe de que a tendencia está a cambiar».

Por tipo de contido, durante 2016 ao mercado musical accedeuse ilicitamente a 1.661 millóns de contidos musicais, cun valor de mercado de 5.767 millóns de euros. Aumentou o número de consumidores que accedeu a contidos ilícitos, que pasou do 21 % de 2015 a máis do 26 % en 2016, correspondendo o 48 % dos accesos a contidos con menos dun ano de antigüidade (o 51 % en 2015).

Neste sentido, Antonio Guisasola, presidente de Promusicae, cualificou esta situación de «preocupante».

Respecto ao cine, o volume de películas ao que se accedeu ilegalmente durante 2016 foi de 789 millóns, cuxo valor no mercado é de 6.935 millóns de euros fronte aos 6.907 de 2015; e o 33 % dos accesos produciuse cando a película aínda se estaba proxectando en salas de cine, fronte ao 36 % de 2015.

En canto ás series, un 27% de usuarios accedeu ilegalmente, sumando 959 millóns os capítulos reproducidos ou descargados ilicitamente durante 2016.

O sector do libro é un dos que saíron peor parados durante o pasado ano, xa que o seu número de consumidores ilegais pasou do 21 % de 2015 a máis do 22 % en 2016; e contabilizou 374 millóns de accesos ilegais a libros en Internet, cun valor de mercado de 3.103 millóns de euros.

O fútbol, pola súa banda, viviu un ano no que se visualizaron de forma ilegal un total de 122 millóns de partidos nun 10 % dos fogares en España, un punto menos que en 2015.

«Se non actuamos hoxe podémonos converter nun sector residual», puntualizou Javier Gómez, director xeneral corporativo de LaLiga.

Como finaliza o informe, as medidas máis eficaces contra a piratería a xuízo dos propios internautas serían «bloquear o acceso ao sitio web que ofrece os contidos» (68 %) e «sancionar aos provedores de Internet» (61 %).

Ademais, nun escenario sen piratería poderíanse crear 21.697 novos postos de traballo e uns 110.000 empregos directos.