A Coruña sae ao rescate do «Helimer»

a. mahía / e. mouzo A Coruña / LA VOZ

A Coruña CIDADE

Cesar Quian

Unha campaña pide a Fomento que regale á cidade a aeronave dada de baixa para póla nun lugar destacado

27 jul 2017 . Actualizado ás 07:45 h.

O Helimer 209, tan coruñés como pasear polos Cantóns, foi dado de baixa. Chegoulle a xubilación. Xa non voará nunca máis e, se ninguén o remedia, o seu destino será o despezamento ou o seu desmonte para reutilizar as súas pezas noutras naves. Un triste final para un helicóptero que salvou decenas de vidas e que tivo a súa base durante anos no aeroporto de Alvedro. Por iso, un grupo de coruñeses lanzáronse ao seu rescate. Queren que quede na Coruña. Nun museo, nunha praza, nunha rotonda. Onde sexa, pero que se poida ver por dentro e por fóra.

 Polos seus méritos, habería que levantarlle unha estatua. Mellor aínda, que sexa o propio helicóptero a estatua. Que o poñan nalgún lugar, xa sexa no Museo Nacional de Ciencia e Tecnoloxía (Muncyt), como din uns; no parque de Bens xunto á Branca Quiroga, como piden outros, ou nunha rotonda, ou nun lugar especial, solicitan algúns.

 Esta campaña naceu fai uns días na páxina web Voa máis Alto, creada por un grupo de coruñeses envorcados no crecemento de Alvedro. De aí fóronse sumando outros colectivos e institucións da cidade. Así é o encabezamiento da campaña: «#SALVARHELIMER é o hashtag que eliximos para que A Coruña non perda esta parte da súa historia que desde hai días vai cara ao despezamento. Sabes que salvou decenas de vidas? ¡Non pode ser destruído! ¡Salvemos o Helimer! Compárteo».

 Desde que se iniciou a campaña, foron decenas os coruñeses que deixaron nas redes sociais a súa opinión sobre o mellor destino para o Helimer 209.

Expolo xunto á cabina do jumbo Lope de Vega , o avión que nas súas adegas trouxo a España o Guernica, é unha das opcións con máis seguidores. Igual que os visitantes do Muncyt poden entrar nesa cabina, poderían facelo tamén no Helimer 209 para coñecer como é un helicóptero de salvamento por dentro. Unha curiosidade: este modelo de aeronave, Sikorsky, é exactamente o mesmo que utilizaron os últimos presidentes dos Estados Unidos para os seus desprazamentos. Iso si, aqueles están pensados para a comodidade do mandatario e a súa familia, e os de Salvamento para salvar vidas.

A campaña para rescatar ao Helimer das fauces do despezamento chegou a oídos de Fomento a través do programa Voces da Coruña de Radio Voz. Nun principio, desde o Ministerio díxose que o final do Helimer sería o despezamento e o aproveitamento de pezas para outros aparellos. Decatados máis tarde do que se estaba movendo na Coruña, volveron pórse en contacto co programa de Pablo Portabales para abrir camiño á esperanza. «Estudaremos a posibilidade de que quede na Coruña para que os seus cidadáns e todo o que queira poida ver como é por dentro un dos helicópteros que máis rescates fixo».

Porque o Helimer 209 -substituído polo Helimer 210, procedente da base de Cartaxena- non só traballou na Coruña. Tamén o fixo no Estreito rescatando inmigrantes en alto mar. Na actualidade, a nave atópase en Albacete, nas instalacións da empresa Babcock, que é a que xestiona o servizo, tanto das aeronaves como dos pilotos.