Pratos para seducir os sentidos

patricia seijas castro / c. a.

A Coruña CIDADE

ALEJANDRA DO RIO

A moda da gastronomía asiática vai cobrando máis forza entre os coruñeses

26 jul 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

Estar á altura doutras cidades europeas como Madrid ou Barcelona. Así é como aterra a gastronomía asiática na cidade, da man de propostas innovadoras, que pretenden afianzarse como lugares de referencia. Unha moda con algo en común entre Art & Sushi, Roots, Pachinko e Thai Market, entre outros restaurantes; todos nacen por iniciativa de mozos emprendedores.

«O mimo da artesanía apréciase en cada peza de sushi, maki, nigiri, gunkans, temakis...» Art & Sushi, na rúa Juan Flórez 52, é o proxecto de Jorge Saavedra. O seu pai é artista e traballou neste mundo en California. Por iso é polo que o empresario coruñés afrontase o proxecto da mellor forma: de pequeno, no canto de xogar con plastilina, facíao con sushi. Un éxito indiscutible con dúas localizacións, A Coruña e Madrid, e cunha materia prima de calidade, un local agradable para os sentidos e un persoal atento, ao que é fundamental coidar cun trato próximo, asegura o artífice.

Unha paixón

Dous enxeñeiros e unha paixón: a comida asiática. Roots, en Emilia Pardo Bazán 20, ao lado do seu irmán maior, Central Park, é unha aposta pola sustentabilidade, cun toque urbano e informal, en formato asiático, pero con contido galego e tradicional. A ética da calidade ante a cantidade como clave do éxito e cunha oferta non excesivamente ampla, pero si atenta a suxestións e tendencias, polo que está en cambio constante. O seu prato estrela é o famoso caldo de pasta xaponés, o «ramen». Agora para o verán apostaron por incluír ademais un «ramen seco», que xunto aos bao, os dumpings ou as alitas de pito deshuesadas conforman unha carta que aposta polo ecolóxico. Moito traballo detrás do que aseguran que é unha interpretación persoal e humilde de «un tipo de comida que se pode comer de xeito moi doado, que lembra mesmo á comida rápida, pero nada máis lonxe da realidade». Unha proposta que parte dunha base totalmente artesanal: «A masa dos baos facémola nós, fuximos dos conxelados...».

 Un concepto de gastronomía e diversión, moi profesional, pero con toques informais, é o que propón Pachinko, na rúa Torreiro 3. Un modelo de experiencia en formato de degustación de 5, 7 e 9 pratos, en formato sorpresa, pero sen excederse nas limitacións que poida ter, informando o servizo da sala previamente das súas intolerancias, alerxias e gustos. O seu nome fai referencia a unha máquina comecartos xaponesa, polo que a Pachinko «vaise xogar». De aí o símil, «buscamos que se deixen levar e intentar sorprenderlles coa gastronomía nun concepto divertido de presentación», aseguran os seus creadores.

O servizo a domicilio toma importancia no Thai Market, un establecemento pequeno na avenida da Marina 25. A través da súa propia aplicación para teléfonos móbiles, fixéronse un oco no mundo do take away. O seu dono asegura que o máis demandado é o «pad thai», un salteado en wok tailandés, e os arroces indonesios «nasi goreng» ou «mie goreng», que se constitúen como os pratos máis representativos da extensa oferta culinaria en Occidente.