Centos de coches inutilizan cada día as paradas do bus urbano

Eduardo Eiroa Millares
E. Eiroa A Coruña / LA VOZ

A Coruña CIDADE

CESAR QUIAN

A policía impón unha media de tres multas diarias por estacionar neses espazos

28 jun 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

Baixar do bus urbano en bastantes paradas resulta unha misión complicada para moitas nais e pais con carriños de bebés, e imposible, con frecuencia, para persoas en cadeiras de rodas. Para o resto moitas veces tampouco é tarefa doado acadar a beirarrúa entre un mar de coches.

Unha boa parte das paradas do bus urbano quedan cada día inutilizadas porque son empregadas como lugar de aparcadoiro por condutores, un asunto que xera numerosas queixas entre os usuarios do transporte. O famoso estacionamento dun momentito impide aos buses achegarse á beirarrúa o que imposibilita, por exemplo, que poidan despregar a rampla para persoas con mobilidade reducida.

O director de Tranvías, Ignacio Prada, recoñece a existencia recorrente dese problema. «Fai falta máis civismo», conta sobre un asunto que marca a diario as rutas dos seus condutores.

O ano pasado o Concello cursou, a través da Policía Local, 1.209 sancións a outros tantos vehículos aparcados en paradas de bus. Son 3,3 multas diarias, nada que ver coa cifra real de quen ocupan eses espazos. A cifra creceu algo con respecto ao 2015 (961), pero baixou en comparación co 2014 (1.400). Durante o ano pasado descenderon moito as sancións por aparcar en dobre fila (840 por 3.243 no 2014) e as impostas por estacionar en carrís de circulación, que quedaron en 3.180 fronte ás 4.144 o exercicio anterior.

O sector do transporte lamenta a ocupación sistemática das zonas de carga

A ocupación das paradas de buses non é o único problema de tráfico nunha cidade onde abundan os carrís de circulación inutilizados pola dobre fila (avenida do Exército, rolda de Outeiro, Pai Feijoo). As zonas de carga e descarga tamén son espazos xeralmente inhabilitados polos turismos, segundo denuncian desde o gremio de transportistas.

Na Coruña existen 137 lugares marcados repartidos por toda a cidade para carga e descarga, a maioría deles (77) con medidas de entre 10 e 20 metros. «A maioría están ocupadas por particulares ou furgonetas de obras, que non deixan sitio para os que nos dedicamos á repartición», indican desde o colectivo. Neses puntos só está permitido parar un máximo de media hora, pero tampouco iso respéctase.

«Necesitariamos máis apoio da Policía Local, que andase máis amais das zonas de carga e descarga, que a nós os que somos empresas de transporte désennos máis marxe cando estamos en dobre fila, porque non nos queda máis alternativa», contan.

O ano pasado puxéronse 2.596 multas por ocupar eses espazos sen permiso para iso, sete diarias. Os transportistas, ademais, reclaman que na Marina póidase entrar unha hora máis, ata as doce, porque a maior parte dos negocios abren ás dez ou dez e media e nunha hora ou menos non poden atender a todos os clientes desa avenida e das rúas peonís da contorna. Ademais, piden máis zonas de parada noutros puntos como praza de Lugo, Adelaida Muro e Matogrande.