Vueling promociona na súa web o San Xoán catalán e non o coruñés

Eduardo Eiroa Millares
E. Eiroa A Coruña / LA VOZ

A Coruña CIDADE

PACO RODRÍGUEZ

A empresa, que recibe 1,4 millóns do Concello, fixo o mesmo o ano pasado

26 may 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

Os clientes de Vueling -tamén os coruñeses, pois desde a cidade opera a compaña con voos diarios a Barcelona- reciben nos seus correos electrónicos información puntual sobre recomendacións e suxestións de destinos da aeroliña, que tamén poden verse na web da compaña.

A firma anuncia eventos como o maratón de Berlín, festivais de música -Sevilla e Londres- e eventos deportivos, como a carreira de Lle Mans. Na listaxe tamén aparecen festas e entre elas destaca o San Xoán. Non o coruñés, senón os que se celebran en Menorca e Barcelona nas mesmas datas que o galego. A aeroliña xa fixo o mesmo o ano pasado.

Promoción da urbe

O feito de que a empresa prescinda do San Xoán da Coruña, declarado Festa de Interese Turístico Internacional, quedaría dentro da liberdade da aeroliña para elixir o contido que considere máis conveniente, se non fose porque Vueling ten subscrito un convenio co Concello da Coruña, por un valor de 1,4 millóns ao ano, diñeiro público co que se paga á firma para que preste servizo e para que contribúa á promoción da cidade.

O edil responsable de Turismo, Alberto Lema, explicaba esta semana que se puxeron en marcha distintas campañas de promoción do San Xoán, e entre elas citaba a inserción de información na revista de voo da empresa. Aínda que figure alí un anuncio, a liña non publicita eses contidos entre os seus miles de clientes que si teñen información sobre festas como as de Ciudatella, en Menorca, que coinciden en datas coas celebracións estivais da Coruña.

A única referencia á cidade nos medios dixitais da empresa é un parágrafo dedicado e as galerías da Marina , «balcóns acristalados pintados de branco, uns de madeira e outros de ferro», indican na páxina web.

O de Vueling é o único convenio con compañas aéreas que mantén o Concello para ampliar a oferta de destinos a prezos alcanzables desde Alvedro. Onte non foi posible contactar con Vueling para coñecer a súa versión. A empresa explicou o ano pasado ante o mesmo problema que a súa intención era promocionar A Coruña durante o mes de xuño naquelas cidades que chegan a Alvedro con voo directo. O consistorio dicía entón que o convenio asinado con Vueling non tiña «carácter exclusivo».

A ausencia doutras axudas fixo que desaparecese o avión a Bilbao e que Iberia baixa as súas frecuencias a Madrid, aínda que finalmente repuxo os voos retirados tras acadar un novo acordo co consistorio e a Cámara de Comercio.

Desde A Coruña pódese voar sen escalas a Barcelona e Madrid con varias frecuencias diarias e tamén a Sevilla e Valencia. Entre as rutas internacionais mantéñense Londres e Lisboa. Puntualmente, en tempada turística, tamén se montaron rutas ás illas Canarias. Actualmente hai ofertas para chegar a Gran Canaria e Tenerife, pero os voos sen escalas son escasos e sen frecuencias. Por exemplo, é posible ir e volver entre A Coruña e Tenerife por 100 euros, pero só saíndo o 12 de xuño e volvendo o 26.

Á espera de que Turkish Airlines concrete o seu plan para aterrar en Alvedro

Alvedro podería sumar un destino internacional máis a curto ou medio prazo. O nome do aeródromo coruñés figura nos plans de empresa de Turkish Airlines, que enlazaría sen escalas a cidade con Istambul. Máis aló do interese que ten a primeira urbe turca como destino, esa parada abriría a porta aos clientes coruñeses a un centenar de cidades de Asia e África, a tiro dunha única escala.

A compaña turca non tiña aínda onte datas pechadas para empezar a operar. O plan de implantación aínda non está selado e aínda non está garantido que finalmente os seus avións aterren na Coruña. A firma xa intentou establecer unha ruta desde Alvedro no ano 2012, pero a iniciativa fracasou e as aeronaves turcas acabaron tomando terra en Santiago.

Segundo intento

O plan compostelán, con todo, non lle funcionou á empresa, que empezou a operar alí no 2013. A baixa ocupación fixo que tres anos máis tarde decidise abandonar a capital galega.

Turkish desprazou o servizo que prestaba ao Porto. Agora, ao segundo intento, a firma podería materializar os seus plans iniciais. Na Coruña conta con empresas como Inditex que demandan facilidades para acadar destinos asiáticos. Os potenciais clientes coruñeses non se desprazaban a Santiago para subirse ao avión de Turkish porque para aforrarse eses 70 quilómetros de coche e o aparcadoiro preferían voar a Madrid ou Barcelona e buscar desde alí os seus voos a Asia, aforrándose un desprazamento innecesario.