Un veleiro de cine no porto

Emiliano Mouzo A Coruña / LA VOZ

A Coruña

CESAR QUIAN

O «Eye of the Wind», de máis de 100 anos, protagonizou varias películas de Hollywood

20 jul 2017 . Actualizado ás 14:33 h.

A goleta Eye of the Wind volveu recalar na Coruña despois de que o fixese no ano 2009. Fíxoo nun dos pantaláns do porto deportivo MarinaCoruña. Este veleiro non é un barco calquera. Sobre os seus cuadernas e quilla pesan miles de millas náuticas porque a nave ten máis de cen anos de antigüidade.

 Foi construído no ano 1911 nun estaleiro alemán e trátase dunha lenda da vela, un dos poucos buques que seguen navegando despois de ter superado o século de vida. Ademais, a nave foi utilizada como escenario para gravar varias e recoñecidas películas da factoría de Hollywood. Destaca a súa presenza na cinta titulada O lago azul, cuxa protagonista principal foi Brooke Shields. O Eye of the Wind tamén participou na película Os piratas das illas salvaxes, un filme onde o actor protagonista foi o oscarizado Tommy Le Jones. O veleiro tamén asucou os mares na ficción para gravar Tormenta Branca, na que interveu Jeff Briges, que tamén foi galardoado cunha figura dos Óscar.

 Todos eles agarraron o temón desta afamada e bela goleta. Trátase dun barco de 40,23 metros de eslora e sete de manga. Desde a súa cuberta elévanse dous paus de case trinta metros de altura que poden soportar 750 metros cadrados de vela, unha cantidade de trapo que lle permite navegar a unha velocidade de 8 nós.

De mercante a pesqueiro

O Eye of the Wind foi construído e bautizado co nome de Friedrich , en honra ao seu primeiro propietario e capitán, Johann Friedrich Kolb de Fockbek. O home utilizou a goleta para o comercio de coiro con diversos países de Sudamérica. Seguiu facendo de mercante polos mares do Báltico e do Norte desde 1923 baixos o nome de Merry . Despois foi utilizado para a pesca de arenque ao longo da costa de Islandia.

A goleta sufriu varios reveses nos seus máis de cen anos de vida. En 1955 encallou na costa de Suecia cando navegaba no medio dun forte temporal de mar e vento. O 21 de xaneiro de 1970 a súa popa e a sala de máquinas foron pasto das chamas. Pero salvouse do despezamento.

Francis Drake

Unha vez reparado deu a volta ao mundo catro veces como buque escola. Así, no ano 78, e baixo o patrocinio de Carlos de Inglaterra, foi o buque insignia da operación Sir Francis Drake, percorrendo durante dous anos os pasos do corsario.

Na actualidade funciona como buque chárter para realizar navegacións por todo o mundo. Conta con 6 camarotes con 16 literas para os pasaxeiros, e catro, con 10 catres, destinados á tripulación.