O «thriller» literario pide paso no cine

miguel anxo fernández

CULTURA

Internet

O xénero alimenta un número destacado das grandes apostas da tempada

24 oct 2016 . Actualizado ás 05:00 h.

Na súa acepción máis global, o thriller abarca desde o xénero negro ao fantástico e outras variantes do drama moi suculentas para o cine. Por iso regresa con forza á pantalla grande na presente tempada, tendo como anticipo a tres estreas aínda frescas. O primeiro é Inferno, terceira dose da franquía iniciada co código Da Vinci (Ron Howard, 2006) e o profesor de simboloxía Michael Langdon, creado por Dan Brown e agora fronte a unha diabólica conspiración tomando o inferno de Dante; o segundo, Snowden, dirixida por Oliver Stone segundo os libros The Snowden Files, de Luke Harding, e Time of the Octopus, de Anatoly Kucherena, recollendo a peripecia do informático Edward Joseph Snowden, que no 2013 filtrou documentos de alto segredo pertencentes á CIA e da NSA; finalmente, A moza do tren, realizada por Tate Taylor sobre o best seller de Paula Hawkins, con Emily Blunt como a divorciada que observa un feito impactante desde o tren que talvez acabe involucrándoa.

Realmente o xénero nunca se marchou das pantallas, pero a tan cacareada crise de ideas que afecta á industria de Hollywood provoca un considerable aumento de adaptacións literarias, tirando de primeiros espadas no xénero como John Lle Carré, Philip Roth, Dennis Lehanne e Le Child, entre moitos outros, incluída a recente premio Planeta, Dolores Redondo e o seu O gardián invisible, realizada por Fernando González Molina (Palmeiras na neve), e peripecia iniciática da inspectora Amaia Salazar interpretada por Marta Etura. Espías atormentados, detectives expeditivos, executores implacables e traumas insondables, conforman as tramas que se irán estreando con cadencia regular ata a primavera próxima.

Forzas especiais e espías

Nun rexistro á medida do seu produtor, propietario da franquía e protagonista, Tom Cruise é Jack Reacher: nunca volvas atrás ás ordes de Edward Zwick, co ex das forzas especiais creado por Le Child regresando ao corte cando deteñen a unha antiga amante. As novelas de Lle Carré son un imán para o cine e agora toca Un traidor como os nosos, orquestrada por Susanna White, con Ewan McGregor e Stellan Skarsgard, como o británico de vacacións en Marrocos e o millonario ruso que asegura pertencer á mafia rusa. A novela autobiográfica homónima de Robert Mazur foi recreada por Brad Furman en Infiltrado , con Bryan Cranston no papel do propio Mazur, policía estadounidense que nos anos 80 coouse nunha banda de narcos colombianos. Para o seu segundo longo, Tom Ford adaptou e dirixiu o thriller de Austin Wright, Animais nocturnos, con Amy Adams como a esposa divorciada que recibe un orixinal para a lectura do seu ex, o escritor Jake Gyllenhaal.

O amado Boston de Dennis Lehanne retorna da man de Ben Affleck no seu triplo rol de guionista, realizador e actor en Vivir de noite, durante os anos 20 da Lei Seca, sobre un tipo penetrado no mundo do crime organizado. Outro que volve é Danny Boyle con T2-Trainspotting , en Edimburgo vinte anos despois, sobre novo texto de Irvine Welsh con Ewan McGregor e Robert Carlyle retomando os seus personaxes. O propio McGregor, na súa primeira incursión como director de ficción, elixiu a novela American Pastoral, de Philip Roth, o devir dunha familia na convulsa década estadounidense dos 60, a partir da desaparición dunha filla que levará ao pai a asumir que xa nada será como antes. Protagonizan o propio McGregor xunto a Dakota Fanning e Jennifer Connelly. Finalmente, o veterano Paul Schrader regresa ao xénero con Dog Heat Dog, sobre novela autobiográfica de Edward Bunker, reunindo a Nicholas Cage e Willen Dafoe, dous secuestradores fóra de control.