Todas as rúas do centro urbano de Carballo estarán limitadas a 30

Santiago Garrido Rial
s. g. rial CARBALLO / LA VOZ

CARBALLO MUNICIPIO

ANA GARCÍA

O goberno local modificará a ordenanza de tráfico, que inclúe máis cambios

22 jun 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

O centro urbano de Carballo terá todas as súas rúas limitadas a unha velocidade máxima de 30 quilómetros por hora. Seguramente, xa a finais de ano. O goberno local leva un tempo traballando nos cambios. Xa houbo unha reunión cos técnicos, e tras o San Xoán celebrarase a segunda, explicou onte Milagros Lantes, a responsable de Mobilidade. Non haberá unha ordenanza nova: modificarase a actual, con máis cambios que a velocidade, pero esta será a modificación máis transcendente. Irá a pleno, haberá a necesaria exposición pública e alegacións, e quizais xa en novembro -é un prazo estimativo, depende de varios factores- estea lista.

O tema non é novo, pero agora terá carta de natureza. Nin sequera suporá unha gran revolución nas arterias principais, posto que hai xa tempo que os límites de 30 pódense ver en numerosos puntos, sobre todo onde hai badenes ou coxíns berlineses: Luis Calvo, Vila de Negreira, último tramo da Vázquez de Parga en dirección á Coruña... A diferenza é que agora existirá un criterio único para todas as vías, sempre que sexan travesías urbanas, con todas as súas características (rúas urbanizadas, que son case a totalidade). Seguramente se manteña algunha excepción por seguridade, como ocorre por exemplo ao lado dos colexios ou en vías semipeoniis. Xunto ao centro da Cristina, o límite está en 20, o mesmo que na Valle-Inclán ou a martín Herrera, ou en zonas de perigo e escasa visibilidade como unha curva de Razo dá Costa. Pero evitaranse variacións como as que se atopan noutro tramo da Vila de Negreira, onde aparece a 40, ou mesmo na parte alta da Gran Vía, que está a 50. Nas saídas do casco, xa en estradas provinciais ou autonómicas, pódense ver as indicacións máximas de 60 ou 70 con moi poucos metros de diferenza.

Lantes sinala que as modificacións tamén afectarán a determinados aspectos da zona azul, os espazos de carga e descarga ou os indicadores nas vías semipeoniis. Con todo, queda tempo aínda para o seu desenvolvemento.

Vilagarcía, última en incorporarse

 

 

Cada vez son máis os pobos e cidades que se unen ás limitacións de 30. A última foi Vilagarcía, cunha colocación simbólica o pasado día 9 duns sinais neste sentido, preludio do que está por vir.

É un tema do que se fala a miúdo en foros especializados, como o da Rede de Cidades que camiñan do que Carballo forma parte (e é membro da directiva). No último encontro, celebrado en outubro do ano pasado en Torrelodones, participaron Milagros Lantes e o arquitecto Alfredo Garrote, e xa avanzaron que irían por aí as iniciativas. De feito, foi o tema estrela, e mesmo existe un grupo de municipios denominado Alianza Cidades 30 kms/h. Pontevedra, Irún ou Ansoáin estableceron límites xenéricos en todo o seu centro urbano, como quere facer Carballo, e foron recoñecidos por iso.

A organización cita numerosas vantaxes ao adoptar este cambio: «O número e a gravidade dos accidentes redúcense considerablemente: a 30, un peón atropelado ten máis do 90 % de posibilidades de sobrevivir. Naqueles municipios da rede nos que se reduciu a velocidade, os accidentes graves diminuíron un 80 %». Máis: «A redución do nivel do ruído do tráfico a 30 kms/h é considerable (3 decibeis). Mellórase a calidade do aire xa que se emiten menos gases, o que contribúe a unha mellora xeral da saúde, axudando a mitigar o cambio climático xa que unha velocidade inferior significa menos emisións de CO2. E, ademais, garante un fluxo de tráfico constante con menos atascos e conxestións, e consegue que camiñar, pasear en bicicleta ou utilizar o transporte público sexan actividades máis agradables». Tamén se reducen sinais e semáforos.