As ANPA da Costa da Morte proporán aos centros de toda a zona un recoñecemento de barreiras

P. B. M. CARBALLO / LA VOZ

CARBALLO

Refírense ás arquitectónicas, sensoriais, pictóricas ou visuais

02 sep 2015 . Actualizado ás 05:00 h.

O curso empeza e a Federación de ANPA da Costa da Morte, presidida por Xosé Antón de la Fuente Subiela, arrinca tamén con novos proxectos en marcha. Un deles, realmente ambicioso, sería a creación dun rexistro sobre a existencia ou non de barreiras (arquitectónicas, auditivas, visuais...) en todos os centros públicos da comarca, tendo en conta que ningunha estrutura da Xunta, asegura Subiela, efectuou ata agora ese estudo. Algo vital para os nenos que teñan algún tipo de dificultade, física ou doutro tipo.

A intención da federación de ANPA, segundo detalla o seu presidente, sería facer chegar a súa proposta aos distintos centros este mesmo curso, unha vez que o profesorado estea xa en marcha e asentado, de cara a ter todos os datos ao termo do ano 2015-2016. Sería unha especie de formulario que, segundo o que pretenden, irían cubrindo os propios alumnos, sempre coa supervisión dos docentes, por suposto: en primaria, serían os de quinto e sexto, os de maior idade; en secundaria, os de primeiro e segundo de ESO. Por exemplo: Hai ascensor? Funciona? Cumpre as medidas? Un neno que non oe pode saber que empeza o recreo por outro sinal distinto á dunha sirena auditiva ou o apoio dos seus compañeiros? Son cuestións, di Xosé Antón, das que uno non se dá conta día a día, pero que si son realmente importantes de cara á concienciación, por iso é polo que tamén queiran implicar aos propios alumnos no estudo.

Unha vez que teñan todos os formularios cumprimentados, enviaríaselle aos concellos correspondentes e tamén á Consellería de Educación, co fin de que todas as Administracións implicadas, ademais dos propios colexios e institutos e as familias, saiban en que situación atópanse os centros da Costa da Morte. A federación de ANPA lembra que a súa función non só é reivindicativa, senón tamén socioeducativa.