A parada en boxes faise en Coroso

antón parada RIBEIRA / LA VOZ

BARBANZA

CARMELA QUEIJEIRO

O centro integrado de Ribeira acolle diversos talleres sobre vehículos de carreiras e unha exposición

19 abr 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

A medida que os alumnos do CIFP Coroso de Ribeira aproximábanse ás inmediacións de leste durante a mañá de onte, nos seus rostros podía lerse que aquel non sería un día de clase calquera. As decenas de turismos e utilitarios que adoitan estar aparcados en fronte do centro foran substituídos por coches de rali, karts, motocicletas, vehículos de autocrós e ata un furgón de mantemento e asistencia. O motivo non era outro que o de dar o pistoletazo de saída da primeira edición das Xornadas Técnicas de Competición do Motor.

Ideadas para profundar na aprendizaxe dos estudantes dos ciclos formativos de automoción, esta iniciativa que se prolongará ata mañá conta cunha mostra de vehículos de carreiras aberta ao público. No vórtice da exposición, os mozos máis apaixonados polo mundo do motor interrompían os seus selfies para cuchichear e sinalar a algúns invitados moi especiais. Entre eles, o reputado piloto amiense de ralis Martín Bello ou os irmáns Sergio e Diego Vallejo, vencedores do Campionato de España de Rali.

No entanto, as agardadas charlas e relatorios con estes xenios do volante atrasáronse un par de horas, xa que a apertura da xornadas correspondeulle ao que foi campión galego de rali cinco anos consecutivos, o histórico Manuel Senra. Á súa chegada, non se fixo de rogar sentenciando a primeira valoración ante os numerosos presentes: «O que hoxe estamos a facer aquí debería ser exemplo para outros centros de iguais características».

Investimento de futuro

A primeira clase práctica realizouse no mesmo aparcadoiro, cando Senra levantou o capó do seu Peugeot e púxose a contestar as preguntas dos docentes e dos propios alumnos. Detalles sobre como gañarlle medio segundo ao coche axustando a suspensión ou as diversas modificacións implementadas na súa montura coparon esta parte.

«Buscamos transmitir aos mozos que serán mecánicos, que detrás da competición hai un traballo planificado», adiantou o piloto de rali dúas veces campión de España Sergio Vallejo sobre a seriedade que ás veces se oculta detrás da emoción dunha proba. Xunto a el, o seu irmán e copiloto Diego Vallejo destacaba que «os nosos técnicos saíron de institutos como este, queremos demostrarlles que existen saídas profesionais». O dúo coincidiu en que hai un importante nicho de traballo no sector do motor competitivo e na industria dos compoñentes e que a ecuación é perfecta cando as aulas están repletas de afeccionados a este mundo.

Profesores de elite

Tras unha intensa mañá, chegaba o momento de pechar as portas do salón de actos para volver escoitar aos irmáns Vallejo. O seu coloquio versou sobre a adaptación de cada piloto aos coches de competición, é dicir como o comportamento dinámico dun vehículo pode influírlle ao seu condutor ou ao terreo. Ademais, tamén aproveitaron para animar aos mozos a cumprir os seus soños, falándolles do equipo de mecánicos que viaxa con eles sempre ás probas.

Tamén estaba prevista pola tarde a visita do seu fillo e actual líder da clasificación do campionato galego, Víctor Senra, que non puido acudir finalmente.

A proba do éxito da primeira xornada achábase nos propios alumnos, moitos deles participantes na organización, como Emilio Caamaño que anotaba «este é o primeiro centro de todo Galicia que leva a cabo unha iniciativa deste tipo e é beneficioso para nós porque especializámonos máis alá da base que recibimos», para ser interrompido por un exultante Alberto García «e podemos estar a dous centímetros dos coches!». Ambos soñan con dedicarse ao mantemento de coches de rali.

«Unha actividade así teríanos gustado na nosa época de estudos, pois supón un pulo ao mundo competitivo», lembrou o piloto Martín Bello , acompañado do seu Citroën, sobre a importancia de brindarlle aos mozos esta actividade, que para a súa quinta hai unha década sería impensable. El mesmo será hoxe o encargado de impartir un relatorio sobre as principais diferenzas entre coches de rúa e de competición.